tiistai 2. elokuuta 2011

Pieni päivitys ajattelun hallinnan opettelusta

Kuten mainittu, olen taas jälleen töissä. Tässä heinäkuisessa postauksessa kirjoitin eräästä ajattelun hallinnan oppaasta. Luin sen ja olen alkanut soveltaa sen oppeja työpäivinäni.

Itse ohje on todella yksinkertainen:

  • Visioi (hahmota mieleesi, miten asioiden tulee olla)
  • Kerää (listaa kaikki mieleen tulevat tehtävät samaan paikkaan)
  • Koosta toimilista (jaottele tehtävät projektehin ja edelleen toimiin)
  • Tee! (tee toimet)
Tähän mennessä olen kerännyt kaikki mieleeni juolahtavat työasiat samaan paikkaan. Olen käyttänyt Outlookin tehtävä-osoita, joka toimii paremman puutteessa riittävän hyvin. Tästä listasta nostan sitten joka päivä ajankohtaiset asiat TÄNÄÄN listalle. Sitten pyrin työskentelmään suunnitelman mukaan ja olen käsittämättömän iloinen jokaisesta valmiiksi saamastani tehtävästä! 

Vaikka en toteuta menetelmää orjallisesti, homma toimii. Tehtävät ovat muistilistassa, eivätkä hypähtele mieleeni milloin sattuu. Tärkeintä on vain merkita ne kaikki samaan paikkaan. Päivän mitaan tulen tehneeksi monia muitakin töitä kuin listaamiani, mutta olemassa oleva TÄNÄÄN-lista auttaa minua pysymään kiinni olennaisessa, eikä tärkeät työt unohdu. 

Olen iloinen, töissä on nyt kivaa :)